Šahovske teme
IgraMilijuna
ŠŠ Dugave na You Tube
Športerica
Izdvojeno
Blog
nedjelja, travanj 15, 2012
Ali sta znaci biti pametan covjek?

Jedan od najuglednijih strucnjaka u oblasti proucavanja inteligencije, dobro poznati americki psiholog R Sternberg proveo je posebnu studiju kako da predstavi specijalistima i laicima "idealno pametnog covjeka". Ispalo je da su se njihova gledista uglavnom poklopila. Rezimirajuci podatke, on je identifikovao tri faktora inteligencije i u skladu sa tim tri grupe znakova
"idealno pametnog covjeka":

1. Verbalna inteligencija: covjek ima veliki rjecnik, tecno govori, jasno artikulise svoje misli

2. Socijalna sposobnost: osoba koja ima interes i za druge ljude, pazljivo prati sto se desava oko njega, prihvata ljude kakvi jesu, zna da prepozna svoje greske i neuspjehe.

3. Sposobnost da se rjesavaju zadaci i problemi prakticnog karaktera: covjek logicno zakljucuje, povezuje razne ideje, uzima u obzir razne tacke gledista, dobro formulise problem, moze da pronadje nacine da bi postigao cilj, strucnjak je u nekoj konkretnoj oblasti.

Zato kako bi se razvio pametan covjek, koji razmislja logicno, a to logicko razmisljanje razvija sah, djeca trebaju da nauce da dobro vladaju rjecnikom i da budu strucnjaci u vjestini komunikacije. To postaje posebno vazno u vrijeme adolescencije, tj za djecu stariju od 12 godina. Za njih moze biti
vrlo koristan program sa koriscenjem novog efikasnog oblika ekipne sahovske igre -  poslovni sah koji harmonicno razvija sva tri oblika inteligencije.
Ovaj kurs je s jedne strane logican nastavak programa "Sah u pocetnim razredima", a drugo, rijesice izuzetno vazan metodoloski problem socijalizacije licnosti ucenika starijih razreda.

I na kraju, zelim da pomenem jos jedan vazan problem oko uvodjenja saha u skolsko obrazovanje. To je problem nastavnika. S obzirom na mogucnosti da se koristi sah zbog izvodjenja intelektualnog i socijalno - psiholoskog treninga, kao i cinjenice da ekipni oblik saha moze biti efikasno primjenjen za sprovodjenje skolske psihodijagnostike, preporucljivo je da se kombinuje
rad sahovskog nastavnika sa radom skolskog psihologa.

Ovi nastavnici, bez sumnje bice trazeni od strane skola zbog vaznosti problema psiholoskog razvoja djece, i zato se moze uvesti sah u nastavu citavo vrijeme perioda poducavanja.

Vise informacija se moze naci u akademskom naucnom casopisu "Svjetska psihologija" u clanku pod naslovom "Sveobuhvatna uloga igre u razvoju konstruktivne komunikacije i grupnih normi ponasanja osobe u razvoju." Svjetska psihologija (sluzbeni glasnik Ruske akademije obrazovanjea) 2002, broj 2, str. 178-188, kao i metodicka uputstva potvrdjena od strane poznatih
sahovskih strucnjaka i katedre za razvojnu psihologiju Fakulteta za psihologiju MGU, nazvanog po M.V. Lomonosovu "Poslovna igra zasnovana sahu
ili poslovni sah". Moskva, Vojno izdanje, 2001, broj 10.



igramilijuna @ 14:05 |Komentiraj | Komentari: 2 | Prikaži komentare
Arhiva
« » kol 2014
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Brojač posjeta
200477
Glazba

Malo nas je al nas ima

Index.hr
Nema zapisa.